PANDUAN SMS & AKTIFKAN SIMKAD ANDA
Berikut adalah cara-cara untuk sms dan mengaktifkan simkad anda menggunakan sistem SMS
ad <NamaPenuhAnda><NoSimkad8Terakhir><No PUK>
<NoI/c><Alamat><Poskod><NamaBank><NoAkaunBank>
<IdPenaja>
Pertama : Pastikan anda menghantar SMS tersebut ke nombor ini 014-7057769
* Sila guna talian lain untuk proses SMS
* Waktu pendaftaran cara SMS ini bermula dari jam 9 pagi hingga jam 12 malam
* Permintaan anda akan di review dalam masa 24 jam sebelum simkad anda di aktifkan
* Bagi proses mengekalkan Nombor Telefon Lama permintaan anda akan di review dalam masa 48 jam.
Kedua : Pastikan anda membuat pilihan yang tepat
* Samaada Ingin Mengekalkan Nombor Lama Atau Mendapatkan No Baru
Ketiga : Taip SMS seperti Berikut ( Jika Ingin Mendapatkan Nombor Telefon Baru )
Contoh :- ( Ingat!!! Ini CONTOH SAHAJA )
* ad Ismail Bin Bahrom 8340093 34567 870401055495 no 88 taman desa nilai 71800
cimb 12700006181818 idp 245502
- Hantarkan ke 014-7057769
Keempat : Taip SMS seperti Berikut ( Jika Ingin Mengekalkan Nombor Telefon Lama )
p/s : Pastikan anda menghantar SMS tersebut menggunakan Nombor Telefon Lama anda.
Contoh :- ( Ingat!!! Ini CONTOH SAHAJA )
* ad Ismail Bin Bahrom 8340093 34567 870401055495 no 88 taman desa nilai 71800
maxis 0123459999 cimb 12700006181818 idp 245502
- Hantarkan ke 014-7057769
Kelima : Taip SMS seperti Berikut ( Jika anda telah mengaktifkan Nombor Telefon Baru
TuneTalk-ToneExcel ini selama sehari/seminggu/sebulan tetapi berubah
fikiran untuk menukar kepada Nombor Telefon Lama anda )
p/s : Pastikan anda menghantar SMS tersebut menggunakan Nombor Telefon Lama anda.
Contoh :- ( Ingat!!! Ini CONTOH SAHAJA )
* pt Ismail Bin Bahrom 8340093 34567 870401055495 no 88 taman desa nilai 71800
maxis 0123459999
- Hantarkan ke 014-7057769
Information :
A) Ad - Kod arahan untuk Aktif/Daftar serentak
B) Pt - Kod arahan untuk Port In.
C) NamaPenuh - Nama penuh anda
D) No PUK - No unlock simkad.
E) NoI/C - Nombor kad pengenalan anda
F) Alamat - Alamat kediaman anda sekarang
G) Poskod - Nombor Poskod daerah anda
H) LineLama - Line telefon lama anda seperti maxis,digi,celcom
I) NoLama - Nombor telefon lama anda
J) NamaBank - Nama bank anda agar komisyen dapat di transfer ke dalam akaun anda (Tidak Perlu Jika Tiada)
K) NoAkaunBank - Nombor akaun bank anda (Tidak Perlu Jika Tiada)
L) IdPenaja - Id bagi penaja anda
ID KAMI :
SHAH : 245502
PAKLAH : 251185
Shah : 011-1528 1526
No comments:
Post a Comment