Search This Blog

Wednesday, May 7, 2014

Iklankan Produk Anda Secara Automatik Di Dalam Sosial Network Anda Menggunakan Aplikasi Hootsuite

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Tentu anda tertanya-tanya bagaimana caranya saya melakukan online marketing. Di sini biar saya ceritakan serba sedikit mengenai bagaimana kita membuat posting secara automatik menggunakan aplikasi seperti Hootsuite.

Hootsuite merupakan suatu sistem yang membantu anda menjadualkan setiap posting yang anda inginkan di dalam sosial networking anda. Sistem ini merupakan satu cara alternatif bagi anda yang jarang online untuk membuat posting mengenai iklan niaga anda. Apa yang bagusnya,aplikasi ini telah membantu saya sedikit sebanyak dalam mempromosikan bisnes yang sedang saya ceburi ini.

ok..biar saya terangkan step by step bagaimana sistem ini boleh membantu anda ye...Jangan malas menimba ilmu..pastikan anda baca langkah ini dengan betul!!!!





Pertama : Anda mestilah mempunyai sosial akaun anda sendiri contohnya FACEBOOK


Facebook merupakan medium terpenting buat anda mengiklankan produk anda, ini sedikit sebanyak dapat membantu anda mencari prospek anda di dalam mengembangkan lagi bisnes anda.

Kedua : Layari laman web hootsuite.com ( TANPA PERLU TUTUP TAB FACEBOOK                             ANDA )


Nampak tak saya dah bulatkan 'GET STARTED NOW' itu?Sila sign-up free member untuk anda menggunakan aplikasi ini. Tak perlu nak guna PRO atau ENTERPRISE,cukup la sign-up FREE. Itu pun sudah memadai.

Ketiga : Pastikan anda masukkan E-Mail,Full Name dan Password yang betul.


Apa yang perlu untuk sign-up?ok..anda cuma perlu masukkan e-mail anda,nama penuh dan juga kata laluan anda sendiri. Pastikan e-mail yang anda masuk bersepadan dengan e-mail bagi akaun Facebook anda.

Keempat : Pastikan anda memilih Negara yang betul.


Ingat ye.. Pastikan anda memilih negara yang betul. Ini bagi memastikan setiap iklan yang ingin anda posting kan bertetapan dengan masa yang telah anda jadualkan. Selesai semuanya,sila klik Sign-Up Now ( Pastikan anda setuju dengan terma dan syarat yang telah di tetapkan )

Kelima : Pilih sosial akaun mana yang ingin anda gunakan.


Anda hanya di benarkan menggunakan 5 sosial akaun sahaja bagi setiap pengiklanan. Kerana ini merupakan Free member Sign-up. Jadi,jangan tersalah pilih akaun, pastikan sosial akaun yang anda ingin gunakan mempunyai ramai prospek. Contoh paling mudah,gunakan Facebook. Saya yakin anda mempunyai ramai kenalan di dalam sosial akaun Facebook anda. Setelah selesai,klik 'Done Adding Social Networks'.


TAHNIAH!!! ANDA SUDAH BOLEH MENGGUNAKAN APLIKASI INI!!!

Lihat lagi...Bagaimana Cara Menggunakan Aplikasi Hootsuite ini DI SINI.



Masih tertanya-tanya bagaimakah cara untuk membuat pasif income?
Saya ada jalan penyelesaiaannya...


Shah : 011-1528 1526
IDP : 245502
  




No comments:

Post a Comment