Search This Blog

Wednesday, May 7, 2014

Cara Mengiklan Menggunakan Hootsuite

Baiklah.... Biar saya ajarkan tuan/puan menggunakan aplikasi Hootsuite ini pula.

Sebenarnya aplikasi ini tidaklah susah untuk di gunakan, yang penting anda faham step by step bagaimana mahu menggunakannya. Saya taknak cerita panjang-panjang, jika anda rajin menimba ilmu semakin cepatlah anda sampai ke kemuncak kejayaan.

Ok,apa yang perlu anda lakukan adalah memastikan anda telah menyiapkan setiap bait madah pujangga bagi mempromosikan produk/perniagaan anda. Kemudian, ikut langkah ini.

Pertama : Log-in ke dalam akaun Hootsuite anda.


Gambar diatas merupakan contoh apabila anda telah berjaya Log-in ke dalam akaun Hootsuite anda. Jika anda masih tiada akaun Hootsuite,pastikan anda mendaftar secara percuma terlebih dahulu. Cara untuk mendaftar ada di sini. Sila semak dan ikuti langkah-langkah tersebut dengan betul.

Kedua : Pastikan anda memilih sosial network yang betul untuk anda menjadualkan iklan anda.



Saya cadangkan jika anda mempunyai Facebook akaun, sila join seberapa banyak group yang anda tahu di dalam Facebook anda. Setelah anda selesai memilih sosial network mana yang ingin anda guna untuk pengiklanan anda sudah boleh mula menaip iklan anda di ruangan 'Compose Message' .


Ketiga : Pastikan mesej yang ingin di hantar bersesuaian dengan produk/bisnes yang ingin di niagakan.



Ingat!! mesej yang ingin di hantar mestilah bersesuaian dengan produk/bisnes yang ingin anda niagakan. Jangan silap menaip mesej, takut prospek tak suka dan sia-sia anda tiada bisnes.

Keempat : Klik butang 'Schedule'


Nampak tak butang 'SCHEDULE'? Saya dah tandakan dengan anak panah di sana. Sila klik butang tersebut untuk anda set up bila mesej anda perlu di hantar/di iklankan di dalam sosial akaun anda.

Kelima : Set up Date and Time.


Setelah anda klik butang 'SCHEDULE'. Anda boleh mula set up tarikh dan masa bagi mengiklankan produk/bisnes anda di dalam sosial akaun anda.

Keenam : Tekan butang 'SCHEDULE'.


Setelah anda selesai menetapkan tarikh dan masa yang anda inginkan untuk iklan anda di paparkan di dalam sosial akaun anda,sila tekan butang 'SCHEDULE' seperti gambar diatas. DONE!!!!!! Iklan anda akan di paparkan mengikut tarikh dan masa yang telah di tetapkan.

Tak percaya cubalah...sekian terima kasih.



Masih tertanya-tanya bagaimakah cara untuk membuat pasif income?
Saya ada jalan penyelesaiaannya...


Shah : 011-1528 1526
IDP : 245502

No comments:

Post a Comment